Własna poczta

Przyszli inwestorzy muszą sami dostrzec perspektywy rynku w swoim mieście. Trudno, żeby przekonywał nas do tego przedstawiciel centrali położonej 300 km od miasta, w którym chcemy rozkręcić biznes. Znając konkurencję i posiadając kontakty w branży, możemy połączyć siły z franczyzodawcą i razem powalczyć o klienta. Symbioza jest oczywista: know-how i doświadczenie franczyzodawcy w zamian za opłatę miesięczną i pomoc w budowaniu rozpoznawalności marki przez partnera. Zwykle niskie koszty wejścia w biznes nie idą w parze ze znaną marką. Jednak nie zawsze. Dużą rozpoznawalność posiada już InPost, prywatny operator pocztowy – to zasługa nie tylko ponad 700 placówek franczyzowych, ale także zadowolenia klientów ze świadczonych usług. Miernikiem tego zadowolenia może być fakt, że na Facebooku usługę Paczkomaty 24/7 polubiło 200 tys. użytkowników, podczas gdy firmę Poczta Polska – tylko 3,5 tys. Paczkomaty polubili również Rosjanie, Ukraińcy, Estończycy, Arabowie, a wkrótce usługę poznają Irlandczycy.

Koszty związane z przystąpieniem do sieci zamykają się w kwocie kilku tysięcy złotych, z czego 1 tys. zł to opłata licencyjna, a pozostała kwota to koszt zakupu sprzętu komputerowego i przygotowania lokalu. W pakiecie franczyzowym InPost oferuje swoim partnerom szkolenia, oprogramowanie, wizualizację punktu i ulotki.

– Liczy się efekt skali. Jeśli chcemy konkurować z dużą siecią, a sami do niej nie należymy, to będziemy mieli trudniej niż inni franczyzobiorcy. Franczyza jest świetnym rozwiązaniem, szczególnie w przypadku początkujących przedsiębiorców. Poczta Polska też rozważała oddanie swoich placówek w zarządzanie prywatnym inwestorom, ale wydaje mi się, że małe zainteresowanie ze strony przedsiębiorców zniechęciło monopolistę do tego pomysłu – twierdzi Rafał Brzoska.

W pojedynkę

Najczęściej niskonakładowe biznesy wiążą się z koniecznością prowadzenia firmy samodzielnie. Zatrudnienie pracowników generuje dodatkowe koszty, a przecież właściciel z łatwością będzie w stanie poradzić sobie ze wszystkimi obowiązkami. Punkty kasowe Skarbonki powstają głównie w miejscowościach liczących 20-30 tys. mieszkańców i w dzielnicach dużych miast.

Spis Treści:

https://telematicsforum.pl/firma-za-male-pieniadze-cz-1/
https://telematicsforum.pl/firma-za-male-pieniadze-cz-2/
https://telematicsforum.pl/firma-za-male-pieniadze-cz-3/
https://telematicsforum.pl/firma-za-male-pieniadze-cz-4/
https://telematicsforum.pl/firma-za-male-pieniadze-cz-5/

Facebook Comments
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Tele Polska

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Przegląd najnowszych trendów w branży wypożyczania sprzętu budowlanego: innowacje i technologie zmieniające rynek

W dynamicznie rozwijającym się świecie budownictwa, branża wypożyczania sprzętu budowlaneg…