Odpowiednia prezencja, nienaganna estetyka i oryginalny wizerunek – każda z tych dróg nie bez powodu może doprowadzić markę do marketingowego sukcesu. Od dawna wiadomo, że przekaz, który dociera do potencjalnych odbiorców najwcześniej, a więc jest widoczny na pierwszy rzut oka, najskuteczniej utrwala się w ich świadomości. Zastanówmy się przez chwilę, jakie produkty wybieramy na co dzień w lokalnych sklepach? Jakie są nasze preferencje zakupowe? Czy z entuzjazmem i ciekawością sięgamy po towary ekspozycyjne, które lata swojej świetności mają już za sobą? Czy nabywamy towary, które wyglądają na wadliwe, nieatrakcyjne wizualnie, nieaktualne lub w jakikolwiek sposób nieprzydatne do zamierzonego użytku? Jeśli na powyższe pytania odpowiedzieliśmy przecząco, przyznając się pośrednio do bycia wzrokowcami, możemy płynnie przejść do rozwiązywania tytułowych zagadek i przenieść nasze doświadczenia z półek lokalnych supermarketów prosto do wirtualnego świata.
Strona internetowa to nie tylko wygodne narzędzie komunikacji, ale przede wszystkim uniwersalna wizytówka każdej firmy, o czym wielokrotnie wspominaliśmy na blogu. Kreowanie wizerunku w dziale projektowania stron internetowych nie jest łatwą sztuką. Wymaga to ciągłego badania trendów rynkowych i nowinek technologicznych, długoterminowego spojrzenia na grupę docelową oraz umiejętności dostosowania się do aktualnych wymagań konsumentów, ukierunkowanych na potrzeby naszej marki. Stanie w bezruchu to poważny błąd, na który nie możemy sobie pozwolić, bo nikt nie będzie czekał na przeciętnych graczy, którzy wiecznie lecą w ogonie. Klienci powinni patrzeć znacznie przychylniej na stronę, która wygląda nieszablonowo, ale jednocześnie odpowiada obowiązującym standardom technicznym. Na pewno nie spodoba im się schemat napisany w darmowym, przesadnie prostym szablonie dostępnym na wolnej licencji lub pospiesznie w czystym HTML, którego wyglądem przypomina budżetowy, prostokątny baner z lat 90. W takim przypadku przyda się od razu ją odświeżyć iwbrew pozorom nawet bardzo starą stronę jesteśmy w stanie tchnąć nowego ducha w postaci unikalnych treści. Tak jak my sami ubieramy się w różne stroje w zależności od pory dnia, panującej mody, specjalnych okazji czy chęci podkreślenia walorów estetycznych sylwetki lub podkreślenia stylu odpowiednią kolorystyką czy designem, tak w przypadku stron internetowych to zasada pozostaje niezmienna, dlatego warto ubrać je w odpowiednie szaty graficzne.
Internauci przeglądający dziesiątki, a nawet setki podobnych stron dziennie to bardzo wrażliwi wzrokowcy, dlatego warto, abyśmy przykuli ich wzrok i wyróżnili się z szarego tłumu nijakich wizualizacji. Skutecznie przeprowadzony redesign będzie świadczył nie tylko o naszym profesjonalizmie i byciu „na bieżąco”, ale także wzbudzi wiarygodność i autentyczność każdego projektu. Czasem wystarczy kilka drobnych poprawek, aby projekt odżył, zyskując drugą młodość. W większości przypadków należy go jednak przepisać i np. postawić na stabilny CMS, czyli system zarządzania treścią. walory estetyczne Nowoczesne podejście do projektowania stron internetowych już dawno odeszło od anachronicznych gradientów w tle, pochłaniających zasoby elementów flash, ciasnych, prostokątnych ramek na siatkach (content placement grid), domyślnego formatowania czcionek, zakrzywionych kształtów i kiczowatych poświat z cieniowaniem na krawędziach . Obecnie prym wiodą elastyczne układy z regularnymi i symetrycznymi elementami, m.in. zestaw kart lub kafelków oraz rotatory zdjęć w formie sliderów. Dominuje minimalizm bez zbędnych krzykliwości z przewagą łagodnych odcieni w kolorystyce i wyrazistej typografii. Zmiany zachodzą jednak stale, dlatego wskazane jest dokonywanie korekt cyklicznie w odstępach kilkuletnich.
Nowa szata graficzna z pewnością przyciągnie wzrok odwiedzających serwis i możliwe, że dzięki niemu zostaną z nami na dłużej, dokonując konwersji, a tym samym pośrednio realizując nasze cele sprzedażowe, m.in. decydując się na podpisanie z nami umowy i skorzystanie z naszej oferty. Zgrabna kompozycja, pokolorowana optymalnie dobraną paletą barw, wzbudzi pozytywne skojarzenia z marką i niewątpliwie zapadnie w pamięć odbiorców jako intuicyjna identyfikacja. Ponadto znacznie wygodniej jest poruszać się po serwisie, który jest zbudowany w sposób przejrzysty i responsywny, czyli odpowiadający potrzebom rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych z wyraźnie zaznaczonymi elementami interaktywnymi oraz szybkim czasem ładowania, np. dzięki odpowiednio skompresowanym obrazom. Przełoży się to oczywiście na zmniejszenie tzw. współczynnika odrzuceń, czyli współczynnika odrzuceń. Jeśli uważasz, że Twoja strona internetowa również wymaga natychmiastowego liftingu, koniecznie skontaktuj się firmą oferującą Tworzenie stron Bydgoszcz, a dział graficzny opracuje dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.
Więcej o tekście źródłowym
Wskaż tekst źródłowy, by wyświetlić dodatkowe informacje o tłumaczeniu
Prześlij opinię
Facebook Comments